Sauna je skvělý doplněk domácího wellness

113
0
Sdílet:

Jednou z možností, jak bojovat proti nevlídnému počasí, jsou pravidelné návštěvy sauny. Jenže málokdo má dnes čas chodit do sauny alespoň jednou týdně. Jenže pobyt v sauně umí odbourat únavu, nahromaděný stres i povzbudit imunitu. To už jsou faktory, které stojí za úvahu, proč si pořídit saunu do domácího prostředí.

Na tom, že je saunování zdravé, se shodují i vědci. Sauna omezuje rizika některých chorob, zejména kardiovaskulárních. Jak už jsme naznačili, zlepšuje také imunitu, zbavuje stresu i únavy. To ale není všechno, protože saunování má rovněž příznivý vliv na pleť a napomáhá věčnému boji žen s celulitidou.

Která sauna je nejlepší?

To je otázka, na kterou není snadná odpověď. Záleží v první řadě na tom, jaké máte místo pro saunu. A pak také, co od sauny vlastně čekáte. V zásadě ale můžete mít saunu jako vestavěnou ve vyčleněné místnosti, anebo, což je nejčastější řešení, kabinu, kterou lze umístit kamkoli, kde jste jí určili místo, tj. do koupelny, sklepa, podkroví apod. Abyste se v sauně cítili pohodlně, měla by mít rozměr alespoň 1,3 x 1,3 s výškou do dvou metrů. Vhodnější je samozřejmě větší plocha, kde si můžete lehnout.

Rohová sauna nabízí dostatek prostoru k odpočinku. Více info o této infrasauně najdete ZDE.

Sauna patří ke skandinávské tradici

Je dobré vědět, že v saunování existují dva tradiční způsoby. Jednak je to klasická finská sauna s teplotami 75 – 90 °C a s vlhkostí vzduchu 20 – 35 %, a pak suchá sauna, kde teplota dosahuje 95 – 100 °C a vlhkost vzduchu 5 – 10 %. Setkat se můžete i s parními saunami s bylinným výparníkem. Ty jsou vhodné pro inhalace, protože se do výparníku přidávají např. bylinky. Zde dosahuje teplota 40 – 60 °C a vlhkost 40 – 65 %.

Pozor na klasické saunování

Sice je saunování prospěšné, protože vyplavuje z těla toxické látky, čímž posiluje imunitní systém, zlepšuje spánkové potíže, ulevuje bolavým kloubům a napomáhá léčbě respiračních chorob, ale nutno dodat, že není vhodné pro každého a za každé situace. V první řadě je třeba se při jakémkoli onemocnění typu hypertenze, epilepsie, cukrovka apod. nejprve informovat u svého lékaře, zda můžete saunu využívat. Saunovat byste se neměli také v případě, že jste nevyspalí, ale rovněž i hladoví či přejedení.

Moderní řešení – infrasauna

Infrasauna neboli infrakabina je vynález poměrně nový a ocení ji zejména všichni, kteří ze zdravotních důvodů nemohou využívat klasickou saunu, tedy kardiaci nebo astmatici. Důvod tkví v tom, že se infrasauny nahřívají na nižší teplotu, 40 – 60 °C, než sauny klasické. Je dobré vědět, že teplo infrasauny prohřívá nejenom povrch těla, ale současně proniká i hluboko do tkání, takže se tělo zahřeje mnohem rychleji. K ohřevu organismu dochází přenosem tepelné energie infračerveným zářením v neviditelné části spektra. Dá se tedy říci, že infrasauna má lepší účinek na zdravotní stav než sauna klasická. Obecně napomáhá při léčbě revmatismu, akné, insomnie, ekzémů. Zlepšuje prokrvení kůže a tím i hojení ran a zmenšování jizev. Ženy ocení hloubkové čištění organismu, jehož výsledkem je pak hebká a svěží pokožka.

Sauna jako designový doplněk

Infrasauny se vyrábějí v provedení z různých dřevin, od klasiky až po exotiku, což nabízí podstatně jednodušší sladění s interiérovým vybavením bytu či domu. Pokud uvažujete o pořízení infrasauny, vzhledem ke zmíněné teplotě se rozhodně nemusíte bát nadměrného tepelného vyzařování do obytného prostoru a díky infrazáření ani horkého či vlhkého vzduchu v místnosti. Infrasauna se rovněž rychleji rozehřívá. Na rozdíl od klasické sauny, kde to trvá přibližně hodinu, než se prostor důkladně prohřeje, infrasauna je připravena přibližně deset až patnáct minut po uvedení do provozu.

Text: redakce

Foto: archiv firem

Sdílet:

Přidat odpověď